News:


Main Menu

TW-555 cams

Started by Tre_11 FLHX, June 28, 2011, 04:44:09 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Don D

Steve
I was just thinking of the pressure de-rating and thought that should negate the tendency for the motor to ping. My only frame of reference however are carbed EVOS when I lived in AZ and NV mountains. Different spark control for sure.

HD/Wrench


24.00   24.00   24.00   24.00   20.00   16.00   14.25   12.50   10.25   8.00   4.00   0.00   0.00   0.00   0.00
24.00   24.00   23.00   23.00   20.00   16.00   14.25   12.50   10.50   8.50   6.75   5.00   2.00   1.00   0.50
24.00   24.00   23.00   23.00   20.50   17.00   15.25   13.50   11.50   9.50   7.50   5.50   2.50   1.25   0.75
24.25   24.50   24.50   24.50   21.50   18.50   16.75   15.00   13.00   11.00   8.75   6.50   3.00   1.75   1.25
25.50   25.50   25.50   25.00   23.00   21.00   19.50   18.00   15.75   13.50   10.75   8.00   4.00   2.50   2.00
27.00   27.00   26.00   25.50   24.75   24.00   22.50   21.00   19.00   17.00   13.75   10.50   4.50   3.25   2.00
29.50   29.50   28.50   28.00   27.50   27.00   25.25   23.50   21.75   20.00   16.75   13.50   8.00   6.50   5.00
32.50   32.50   32.00   32.00   31.00   30.00   28.50   27.00   25.50   24.00   21.00   18.00   11.50   10.25   9.00
36.00   36.00   36.00   35.00   34.50   34.00   33.00   32.00   30.00   28.00   25.25   22.50   15.00   13.25   11.50
40.00   40.00   40.00   40.00   39.50   39.00   38.00   37.00   34.75   32.50   29.25   26.00   17.50   15.25   13.00  3000
44.00   44.00   44.00   44.00   43.50   43.00   41.50   40.00   37.75   35.50   32.00   28.00   19.00   17.00   15.00  3500
44.50   44.50   44.50   44.50   44.25   44.00   42.75   41.50   39.25   36.75   33.25   29.25   20.25   18.00   16.00  3750
45.00   45.00   45.00   45.00   45.00   45.00   44.00   43.00   40.50   38.00   34.50   30.50   21.50   19.25   17.00  4000
45.00   45.00   45.00   45.00   45.00   45.00   44.00   43.00   40.75   38.25   35.00   31.25   22.75   20.50   18.50  4500
45.00   45.00   45.00   45.00   45.00   45.00   44.00   43.00   40.75   38.50   35.25   32.00   24.00   22.00   20.00  5000
45.00   45.00   45.00   45.00   45.00   45.00   44.00   43.00   41.50   40.00   36.75   33.50   26.00   24.00   22.00  4500
45.00   45.00   45.00   45.00   45.00   45.00   44.00   43.00   41.50   40.00   37.50   35.00   28.50   26.75   25.00  5000
45.00   45.00   45.00   45.00   45.00   45.00   43.50   42.00   40.50   39.00   37.50   36.00   31.00   29.50   28.00  5500
45.00   45.00   45.00   45.00   45.00   45.00   43.50   42.00   40.50   39.00   38.00   37.00   33.00   31.50   30.00  6000
45.00   45.00   45.00   45.00   45.00   45.00   43.50   42.00   40.50   39.00   38.00   37.00   33.00   31.50   30.00  6500
45.00   45.00   45.00   45.00   45.00   45.00   43.50   42.00   40.50   39.00   38.00   37.00   33.00   31.50   30.00  7000


                                                                                                                                 70            80      90          95         100 KPA

A/C and Breather Kit
-- 3 7/8" Big Bore Cylinders
-- 3 7/8" Big Bore Flat Top Pistons
-- Race Exhaust


Sure the pressure is down but look at the amount of timing that it wil call for on a basic stock bike with cam and pipe ac.  Now way is the engine going to handle  28+ degrees of lead under WOT pull as the 70 and 80 ends up being WOT pulls on the stockers, a built engine will not move so far to the left.